<div>
Την αγανάκτηση του επιχειρηματικού κόσμου εκφράζει με δήλωσή του ο υποψήφιος πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΒΕΘ), επικεφαλής του Συνδυασμού «Ένωση Βιοτεχνών- Νέοι Ορίζοντες», Ιωάννης Φωτιάδης με αφορμή την έναρξη κατασκευής -από την Εγνατία Οδό ΑΕ- του νέου σταθμού διοδίων εντός του νομού Θεσσαλονίκης, επί της εξωτερικής περιφερειακής οδού, στο ύψος του Ωραιοκάστρου. </div>
<div>
«Είναι αδιανόητο να χωροθετηθεί ακόμη ένας σταθμός διοδίων σε τόσο μικρή απόσταση από τα Μάλγαρα και τον Λαγκαδά και μάλιστα σε μια περίοδο που οι χρήστες του οδικού δικτύου –μισθωτοί, ελεύθεροι επαγγελματίες και μικρομεσαίες επιχειρήσεις- μετά βίας επιβιώνουν μέσα στον κυκεώνα των φορολογικών και άλλων επιβαρύνσεων. Είναι παράλογο σε μια περίοδο που οι τζίροι των επιχειρήσεων βρίσκονται στο ναδίρ και οι μισθοί των εργαζομένων μειώνονται ή ροκανίζονται από τους υπέρμετρους φόρους, να μπαίνει στην καθημερινή μας ζωή ακόμη ένα χαράτσι, και μάλιστα από μια κυβέρνηση η οποία από τη θέση της αντιπολίτευσης ζητούσε το 2014 κατάργηση σταθμών διοδίων και μείωση των τελών που καταβάλλονταν τότε στους υφιστάμενους σταθμούς», τονίζει ο κ. Φωτιάδης ο οποίος εκτιμά πως η αύξηση των σταθμών διοδίων θα επιφέρει μεγάλο πλήγμα στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη της περιοχής, αλλά και στην ποιότητα ζωής των κατοίκων της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής. Επιπρόσθετα «η δημιουργία του συγκεκριμένου σταθμού θα αναγκάσει πολλούς οδηγούς οι οποίοι σήμερα χρησιμοποιούν την εξωτερική περιφερειακή οδό, να επιλέξουν για τις μετακινήσεις τους το κέντρο της πόλης, με το κυκλοφοριακό πρόβλημα να ενταθεί αφού το… μετρό θα αργήσει να μπει στις ράγες». </div>
<div>
</div>
<div>
Σύμφωνα με τον κ. Φωτιάδη, το επιχείρημα των αρμοδίων ότι το αντίτιμο των διοδίων στον σταθμό του Ωραιοκάστρου θα είναι χαμηλό, κάθε άλλο παρά καθησυχάζει, καθώς πρόκειται για ακόμη ένα χαράτσι που έρχεται να προστεθεί στα υπόλοιπα χαράτσια που επιβαρύνουν όσους χρησιμοποιούν τον συγκεκριμένο δρόμο για επαγγελματικούς και όχι μόνο λόγους. «Λέμε ‘’όχι’’ στην ‘’πολιορκία’’ της Θεσσαλονίκης από σταθμούς διοδίων που δυσχεραίνουν την ελεύθερη μετακίνηση των πολιτών εντός του νομού, αφού ήδη διόδια υπάρχουν και στα Μάλγαρα και στην περιοχή του Λαγκαδά, στο ύψος της Ανάληψης», υπογραμμίζει ο κ. Φωτιάδης και προσθέτει: «Η επιβάρυνση θα είναι ακόμη μεγαλύτερη αν υλοποιηθεί το σχέδιο της κυβέρνησης για ακόμη έναν μετωπικό σταθμό διοδίων στην Ασπροβάλτα και για έξι πλευρικούς σε Μάλγαρα, Χαλάστρα, Λαγκαδά, Προφήτη, Βαγιωχώρι και Βρασνά. Δηλαδή, στο νομό Θεσσαλονίκης θα λειτουργούν 10 (!) από τους συνολικά 38 (18 μετωπικούς και 20 πλευρικούς) που θα υπάρχουν συνολικά στην Εγνατία οδό και τις τρεις καθέτους της. Αυτό σημαίνει ότι όσοι Θεσσαλονικείς θέλουν να μετακινούνται από την πόλη προς τους όμορους νομούς –ή ακόμη και εντός του νομού, από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη- θα πρέπει να βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη και ακόμη πιο βαθιά αν είναι αναγκασμένοι να κάνουν αυτές τις μετακινήσεις καθημερινά». </div>
<div>
Ο επικεφαλής της Ένωσης Βιοτεχνών Νέοι Ορίζοντες καλεί την κυβέρνηση να… θυμηθεί τις υποσχέσεις που έδινε τόσο προεκλογικά όσο και κατά τους πρώτους μήνες της διακυβέρνησής της ότι δεν πρόκειται να προστεθεί ούτε ένας νέος σταθμός διοδίων και πως θα μειωθούν τα υφιστάμενα τέλη. «Οι επιχειρηματίες, οι ελεύθεροι επαγγελματίες και ολόκληρη η ελληνική κοινωνία δεν αντέχουν άλλα χαράτσια στο… όνομα των μνημονίων. Η κυβέρνηση, έστω και την ύστατη στιγμή, θα πρέπει να επανεξετάσει το θέμα, βάζοντας στο ‘’τραπέζι’’ της συζήτησης τα ηλεκτρονικά αναλογικά διόδια, που θα κυμαίνονται σε λογικά -για την εποχή της κρίσης την οποία διανύουμε- επίπεδα,»υπογράμμισε ο υποψήφιος πρόεδρος του ΒΕΘ, Ιωάννης Φωτιάδης.</div>