Πρεμιέρα για το click away εν μέσω αντιδράσεων- Το ΦΕΚ

13/12/2020

Τίθεται σήμερα, Κυριακή (13/1) σε εφαρμογή το υβριδικό μοντέλο λειτουργίας της αγοράς, με εκπροσώπους τους εμπορικού κόσμου μα διαμαρτύρονται καθώς φοβούνται πως ο τζίρος θα κατευθυνθεί στις μεγάλες επιχειρήσεις.

Πάντως το πρωτοεμφανιζόμενο στην Ελλάδα μοντέλο πωλήσεων «click away» εκτιμάται ότι δεν πρόκειται να αναπληρώσει τις απώλειες που έχουν υποστεί οι επιχειρήσεις και ιδιαίτερα οι μικρομεσαίες, καθώς -όπως λέενε ελπρόσωποί του- είναι ανέφικτο να το χρησιμοποιήσουν. Αντίθετα, υποστηρίζουν, το μοντέλο που επιλέχθηκε να λειτουργήσει η αγορά, ευνοεί καταφανώς τις μεγάλες επιχειρήσεις καθώς από τις μικρές, ελάχιστες είναι αυτές που διαθέτουν e- shop. Βάσει επίσημων στοιχείων, μόλις το 17% των εμπορικών επιχειρήσεων διαθέτει e-shop, ωστόσο, το ποσοστό αυτών που είναι πλήρως λειτουργικό, είναι πολύ μικρότερο και περιορίζεται σε μονοψήφιο ποσοστό.

Την ίδια ώρα οι λοιμωξιολόγοι είναο προβληματισμένοι καθώς  ανησυχούν πως ενδεχομένως το μέτρο θα αυξήσει υπέρμετρα τις μετακινήσεις των πολιτών προκαλώντας νέο κύμα διασποράς του κορωνοϊού. Πάντως η  κυβέρνηση δε έσπευσε να προειδοποιήσει πως αν παρουσιαστούν καταστάσεις συνωστισμού, τότε το μέτρο θα ανασταλεί.

Τυπικά, από σήμερα (σ.σ. λόγω του εορταστικού ωραρίου) οι εμπορικές επιχειρήσεις μπορούν να λειτουργήσουν με τη μέθοδο του click away, δηλαδή με πραγματοποίηση της παραγγελίας εξ αποστάσεων και της παραλαβής των εμπορευμάτων έξω από το κατάστημα κατόπιν ραντεβού.

Κατά την παρουσίαση του υβριδικού μοντέλου ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης σημείωσε τα εξής: «Το click away το επιτρέπουμε για δύο βασικούς λόγους. Ο πρώτος, διότι οι υπηρεσίες των ταχυμεταφορών έχουν βρεθεί στα όρια της λειτουργίας τους. Πολλές πλέον δεν παραλαμβάνουν παραγγελίες ή παραδίδουν μετά από πολλές ημέρες καθυστέρηση δημιουργώντας μία ιδιότυπη στάση εμπορίου.Και ο δεύτερος, για να δώσουμε στα καταστήματα και στις εμπορικές επιχειρήσεις μία έστω μερική διέξοδο για να ισοφαρίσουν τις τεράστιες ζημίες από τη μη λειτουργίας τους κατά τη διάρκεια των εορτών».

Πάντως ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι οι επιχειρήσεις που θα λειτουργήσουν με το click away νοούνται ως παραμένουσες κλειστές με κρατική εντολή και λαμβάνουν και θα λαμβάνουν κανονικά όλα τα ωφελήματα και τα προστατευτικά μέτρα που έως τώρα ελάμβαναν ως απολύτως κλειστές.

Πώς θα λειτουργήσει το click away

Σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη, με το click away o πελάτης θα κάνει την παραγγελία του είτε μέσα από το e-shop, το ηλεκτρονικό κατάστημα μιας επιχείρησης και πληρωμή μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος πληρωμών, είτε μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας, τηλεφωνικής παραγγελίας από το κατάστημα και πληρωμής μέσω, αν δεν υπάρχει e-shop στη συγκεκριμένη επιχείρηση, μέσω του συστήματος POS έξω από το κατάστημα με το ασύρματο μηχάνημα.

Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει για να μετακινηθεί ο πελάτης να έχει στην κατοχή του ηλεκτρονική απόδειξη πληρωμής ή αποστολή μηνύματος SMS από την επιχείρηση που θα αναφέρει την επωνυμία της επιχείρησης, το ΑΦΜ της, την επωνυμία του πελάτη και την ακριβή ώρα κατά την οποία θα μπορεί ο πελάτης να παραλαμβάνει την παραγγελία του.

Χρήση της πλατφόρμας e-katanalotis

Πάντως σε μια προσπάθεια του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων να διευκολυνθούν οι επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα Εμπορίου και Προστασία Καταναλωτή Παναγιώτη Σταμπουλίδη, θα δοθεί η δυνατότητα της χρήσης της πλατφόρμας e-katanalotis για την επικοινωνία καταστήματος – καταναλωτή.

Σύμφωνα με τον κ. Σταμπουλίδη, όσες επιχειρήσεις δεν έχουν e-shop θα μπορούν να χρησιμοποιούν την μετεξέλιξη της ειδικής πλατφόρμας e-katanalotis που θα είναι σε ισχύ από τη Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου ώστε η μεταξύ τους ανταλλαγή μηνυμάτων sms να είναι δωρεάν. Όπως εξήγησε θα στέλνει ο καταναλωτής ένα μήνυμα με τον αριθμό παραγγελίας, θα στέλνει και ο έμπορος αντίστοιχα. Στη συνέχεια, θα ταυτοποιείται ο αριθμός παραγγελίας και μέσω της πλατφόρμας θα πηγαίνει στον καταναλωτή το sms για να μετακινηθεί και να παραλάβει το εμπόρευμα που έχει παραγγείλει. Οπότε, το sms που θα έπρεπε να στείλει η επιχείρηση στον πελάτη θα είναι δωρεάν μέσω της πλατφόρμας e-katanalotis.

Με πληροφορίες από euro2day.gr

Επισυνάπτεται το νέο ΦΕΚ με τα περιοριστικά μέτρα:

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΧΕΙΑΝΕΟ ΦΕΚ